Blogbejegyzések 

Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.

Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.

Hírek, aktualitások.

2022. június 17-én megtartottuk az alsó tagozatos csoportjaim évzáró bemutatóját, és ezzel kétségtelenül kezdetét vette a nyári szünet az integratív diszlexia-terápiában is. Ebben a különleges kis műsorban a kicsik számot adhattak arról, mennyit fejlődtek azok a részképességeik, amelyek az olvasás és írás elsajátításához, illetőleg későbbi...

Aki szeretett volna, de mégsem tudott részt venni a Magyar Nyelvtudományi Társaság Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szervezetének 2022. május 10-i előadásán, az visszanézheti az alábbi linkről. A kivetítő sajnos nem látszik rajta, ezért a ppt-m egyes részleteit alább külön mellékelem.

A Magyar Nyelvtudományi Társaság Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szervezetének soron következő tudományos-ismeretterjesztő előadása kerül megtartásra holnap, 2022. május 10-én. Ezzel az eseménnyel kapcsolatban készített velem interjút Nagyvátiné Szakács Mónika, a nyíregyházi Best FM Rádió vasárnap reggeli beszélgetős műsorában.

Felnőtt balettra járok. A balett tagozatos általános iskolai múltam után csaknem 30 évvel vagyok újrakezdő, vagy miacsuda. Nyilván ilyen hosszú idő elteltével, ennyi idős fejjel, vagy mondjuk inkább így: testtel, amiben már itt-ott meszesedik, recseg-ropog, hol begyullad, hol nem..., merész túlzás ezt újrakezdésnek titulálni (a tizen-/huszonéves...

Korábban (a Fejlődési eredmények 2. részében) írtam egy harmadik osztályos kislányról, aki a mesés-balettos foglalkozásokon igen látványos fejlődésen ment keresztül. Most egy másik alsó tagozatos gyermek, egy negyedikes, olvasási zavarral küzdő kislány előmeneteléről szeretnék beszámolni.

Ennek a cikksorozatnak az első részében (Fejlődési eredmények - 1.) már beszéltem arról, milyen módon mérem fel a hozzám érkező tanulók teljesítményét az integratív diszlexia-terápiás program elején, közepén és végén. Akkor az olvasásteszt bemutatására helyeztem a hangsúlyt, és egy elektronikus írástechnikát tanuló középiskolás lány féléves...

Február 21-ét az UNESCO az anyanyelv nemzetközi napjává nyilvánította. A Föld nyelveinek sajnos egy jó része (csaknem fele!) kihalóban van, tehát veszélyeztetett nyelv, pedig a nyelvi sokszínűség is nagyon fontos értéke világunknak. Az anyanyelv használata (használhatósága, használatának joga...) szorosan összefügg az identitásunkkal és az egyéni...

Közkívánatra a kisiskolás kori nyelvi fejlődés sajátosságairól beszélek az alábbi, bő félórás - bárki számára ingyenesen elérhető - előadásban. Az elhangzottakkal (vagy egyéb felmerülő gondolatokkal) kapcsolatos kérdéseiket feltehetik itt, kommentben, vagy az info@diszterapia.hu e-mail-címemen. Az előadás megtekintéséhez és...

A fenti címmel elindítok egy olyan sorozatot, amelyben időről időre egy-egy tanulóm fejlődésének részeredményeiről számolok be. A mostani bejegyzés egy 16 éves diszlexiás és diszgráfiás lányról szól, akivel szeptember végén kezdtünk el dolgozni, volt karácsonyi szünetünk, tehát körülbelül 4-5 hónapja jár hozzám elektronikus írástechnikát tanulni.