Blogbejegyzések 

Nyelvészeti írások az olvasási (és írás-) nehézségekről: tudományosan, de érthetően.

Beszámolók az integratív foglalkozásokon tapasztalt eredményekről.

Hírek, aktualitások.

Szinte a programom indulása óta jellemző, hogy olyan szülők is rendszeresen felkeresnek, akik nem Nyíregyházán, hanem az ország távolabbi pontjain élnek, és sajnálják, hogy az alsó tagozatosok számára kidolgozott fejlesztő foglalkozásaimra nem tudják beíratni gyermeküket. Most kifejezetten Hozzájuk szólok! 👩👨

Könyvajánló

2023.07.18

Sokan tudják, hogy korábban lovasterapeutaként (is) dolgoztam gyógypedagógiai lovaglás és voltizsálás szakágon, gyakorlati tapasztalataimról 2016-ban jelent meg első könyvem: Lovasterápia a neuro- és pszicholingvisztikai zavarok rehabilitációjában címmel. Mivel a nyomtatott példányok hamar elfogytak, ugyanakkor sokan a mai napig töretlenül keresik...

Tegnap is sikeresen zártunk egy tanévet az Integratív Diszlexia-terápiában azokkal a gyerekekkel, akik a jelenléti foglalkozások résztvevői voltak. A maguk nyelvén (szó szerint:) eltáncolták A hattyúk tavát, majd ki-ki átvehette megérdemelt oklevelét, amely a tanfolyam sikeres elvégzését tanúsítja.

Az alábbi két videóban egy 11 és egy 12 éves lány olvasási készségének fejlődésébe nyerhetnek bepillantást. Mindketten 2022 őszén kezdtek tízujjas vakírást tanulni az Integratív Diszlexia-terápiában.

Foglalkoztam egy kislánnyal, másfél tanéven keresztül. Az első félévben, amikor még negyedik osztályos volt, az olvasását csiszoltuk a balettozó betűk világában. A következő tanév elején szövegértést fejlesztő csoport résztvevőjeként járt hozzám. Végül január óta kétszemélyes keretek között dolgoztunk az alkotó-fejlesztő meseterápia módszerével. Ez...

2023. május 19-20-án a Kommunikációs Nevelésért Egyesület, A Dunaújvárosi Egyetem és az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem szervezésében egy nagyszabású konferencia zajlott Egerben, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen. Az a megtiszteltetés ért, hogy plenáris előadóként kaptam meghívást és előadói felkérést az eseményre, amelyet örömmel...

Ezzel a címmel egy több részből álló cikksorozatot szeretnék indítani, amelynek közös témája az lesz, hogy hogyan tudják a környezeti tényezők (beleértve a gyermeket körülvevő embereket, helyeket, tárgyakat stb.) befolyásolni a nyelvi készségek (beszéd, olvasás, írás) fejlődését. Azaz: mi az, amit már jó korán vagy akár a későbbiekben mi magunk is...